.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فکر می کنم محکم ترینم
چه اشكالي دارد، دوست آقاي احمدي‌نژاد بودن. مگر نمي‌‌گويند من دوست عزيز و از حلقه‌هاي اصلي ياران ايشان هستم پس من هم مي‌گويم احمدي‌نژاد به كسي كه اعتماد داشت مسووليت جايي را سپرد كه به آن اعتقاد داشت....
فکر می کنم محکم ترینم

چه اشكالي دارد، دوست آقاي احمدي‌نژاد بودن. مگر نمي‌‌گويند من دوست عزيز و از حلقه‌هاي اصلي ياران ايشان هستم پس من هم مي‌گويم احمدي‌نژاد به كسي كه اعتماد داشت مسووليت جايي را سپرد كه به آن اعتقاد داشت.

رحیم مشایی گفت : مباني فكري و نگاه من به مسائلي بين‌المللي شبيه نگاه رئيس‌جمهور و شايد در بعضي مقاطع و موضوعات تندتر است .

اسفندیار رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی در گفتگو با روزنامه اعتماد ملی درباره تاثیرات سخنان احمدی نژاد بر صنعت گردشگری ، نسبت دیدگاه های وی با رئیس جمهور و همچنین وضعیت خود در سازمان میراث فرهنگی به گفتگو پرداخت .

بنا بر این گزارش وی در پاسخ به اعتماد ملی مبنی بر اینکه،صادقانه پاسخ دهيد كه چقدر وقتي رئيس‌جمهور با اظهاراتش به جامعه مدني شوك وارد مي‌كند به كار شما لطمه وارد مي‌شود؟! مثلا‌ وقتي مساله هولوكاست و يا محو اسرائيل از نقشه جهاني مطرح مي‌شود؟ اصلا‌ تا به حال شده به دوستتان [رئيس‌جمهور] بگوييد كه فلا‌ن حرف شما در حوزه بين‌المللي خوب است، اما به كار من لطمه وارد مي‌كند چون هيچ گردشگري ديگر به ايران سفر نمي‌كند؟! گفت : خب، برداشت شما از مواضع و گفته‌هاي آقاي احمدي‌نژاد و مواضع ايشان، با برداشت من كاملا‌ متفاوت است.

وی ادامه داد : مباني فكري و نگاه من به مسائلي بين‌المللي شبيه نگاه رئيس‌جمهور و شايد در بعضي مقاطع و موضوعات تندتر است، اما اصلا‌ اين نيست كه اگر اين نگاه وجود دارد، گردشگري دچار مشكل مي‌شود. البته اين نكته مهم است كه گردشگري مادام كه با يك فضاي آرام مواجه است پيشرفت بيشتري مي‌كند. بنابراين يكي از مهم‌ترين مسووليت‌هاي ما هم در اين مجموعه ارائه تصويري آرام، زيبا و لطيف از ايران است كه آن را به همه دنيا معرفي كنيم.

اصلا‌ اجازه دهيد، برگرديم به قبل كه اصلا‌ دولت نهم سركار نبود، در تمام اين سال‌ها، تصويري كه از ايران در دنيا وجود دارد، بخشي از آن به صورت طبيعي شكل گرفته و بخشي ديگر با هدف و برنامه ارائه شده است. انقلا‌ب اسلا‌مي بزرگترين شوك جهاني براي منطقه بوده است، چون منطقه حساس است و انرژي جهان تحت تاثير اين مديريت قرار مي‌گيرد بنابراين از همان زمان يك ذهنيت منفي عليه ايران ساخته شد كه بنگاه‌هاي تبليغاتي و رسانه‌اي غرب آن را ساختند و هيچ وقت هم از بين نرفت، پس از آن هم كه 8 سال جنگ پيش آمد و بار ديگر بر آن تصاوير افزوده شد.

بنابراين خيلي مشخص است كه فضاي خارجي نسبت به ايران منفي است و قطعا اين فضا در صنعت گردشگري اثر مي‌گذارد، پس تكليف اين است كه تبليغات و شكل آن را تغيير دهيم. خيلي واضح بگويم، آنچه كه رئيس‌جمهوري مي‌گويد يا گفته است، به معناي چالش است اما به هيچ عنوان به معناي جو التهاب نيست، مواضع رئيس‌جمهور ربطي به صنعت گردشگري ندارد. نمي‌خواهم بحث سياسي بكنم اما ديپلماسي كه رئيس‌جمهور در پيش گرفته بيشتر براي آن است كه اجازه ندهد آن ديدگاه در جهان منعكس و به يك جريان خاص تبديل شود.

مثلا‌ مي‌گويند اين سياست تنش، دعوا و خشونت است كه به انزوا و دوري از جامعه جهاني منجر مي‌شود، اما اصلا‌ نگاه رئيس‌جمهور ايجاد فضاي خشونت در جامعه نيست. البته ممكن است اين برداشت هم بشود اما دليل بر اين نيست كه براي آن برداشت‌ها مواضع و سياست و ديپلماسي رئيس‌جمهور متوقف شود دقت كنيد، هيچكدام از روساي جمهور دولت‌هاي قبل به اندازه يك‌دهم حرف‌هاي رئيس‌جمهور در اين دوره كوتاه دوساله را نزده‌اند، اما اين يك تلا‌شي است كه در بيرون اتفاق افتاد تا انديشه‌ها و مواضع رئيس‌جمهور را معادل خشونت و ادامه برنامه‌هايي كه ايران تا به حال با آنها شناخته شده، بداند.

وی ادامه داد، باید تلاش کنیم از این دوره عبور کنیم، مثلا همین سخنان آقای احمدی نژاد درباره هولوكاست، انرژي هسته‌اي و يا فلسطين مورد واكنش منفي در دنيا قرار گرفت و يا از طرف دولت‌هاي جهاني سوءاستفاده شد، يك روي سكه است، اما بايد منصفانه روي ديگر سكه را هم در نظر گرفت. مواضع ايشان امروزه به يك بيداري و خيزشي تبديل شده‌كه موقعيت ايران را بالا‌تر برده است.

بنابراين فقط كافي است، آن ورق سياهي را كه دورتادور ايران كشيده شده است را كنار بزنيم تا آن وقت با يك نهال زيبا و تنومند روبه‌رو شويم.

در كل حرف من اين است كه مواضع رئيس‌جمهور نهايتا در جهتي است كه افراد را به سمت ايران بياورد. ببينيد ايشان معتقد است بين ايران و آمريكا بايد پرواز مستقيم باشد، پيشنهاد مطرح شد، اما آمريكا هنوز پاسخ نداده است. يا مثلا‌ ايشان با مصوبه مجلس در مورد انگشت‌نگاري مخالف بود و رسما هم اعلا‌م كرد، چون معتقد بود اگر آمريكا انگشت‌نگاري مي‌كند و هرگونه اتصال را منع مي‌كند دليلي بر طرح اين موضوع از سوي ايران نيست.

پس دقت كنيد كه مواضع رئيس‌جمهور اصلا‌ منفي نيست، بلكه ديپلماسي كاملا‌ فعال دارد و همه اين اتفاقات در يك سال اخير بسيار مثبت ارزيابي مي‌شود.

در ادمه اعتماد ملی از وی پرسید : با اين وجود، آيا اظهارات رئيس‌جمهور كه به گفته شما بسيار روشنگر است، اما به دليل قدرت‌هاي استكباري منفي روايت مي‌شود در وضعيت گردشگري ايران تاثير منفي گذاشته است يا خير؟

مشایی در پاسخ گفت : مواضع آقاي احمدي‌نژاد دقيقا درجهت توسعه گردشگري است. ايشان مي‌گويد 60 سال پيش اسرائيل در نقشه جهان نبوده، در آينده هم نخواهد بود حرف اين است، اما ديگران برداشت مي‌كنند كه ايران به دنبال بمب هسته‌اي و به فكر نابودي اسرائيل است. متاسفانه سوال منصفانه‌اي نيست. اگر به دنبال اين پرسش هستيد بايد ابتدا اين مساله را مطرح كنيد كه سخنان رئيس‌جمهور چيست؟! با همه اين شرايط، معدل مواضع رئيس‌جمهوري مثبت است يعني گردشگر به ايران مي‌آيد.

اسفندیار رحیم مشایی درباره وضعیت خود در سازمان میراث فرهنگی نیز در پاسخ یه اعتماد ملی مبنی بر اینکه حالا‌ با همه اين تفاسير فكر ‌مي‌كنيد محكم روي صندلي رياست نشستيد؟
گفت : فكر مي‌كنم محكم‌ترينم.

چون دوست آقاي احمدي‌نژاد هستيد و يا چون از مديريت خود مطمئن هستيد؟ ‌

فكر مي‌كنم آنچه كه انجام دادم، با نگاه تدبيري بوده و با توجه به آن، هستم. ‌

پس معتقد به ماندگاري براي نحوه فعاليت هستيد؟ نه به واسطه دوستي صميمي با آقاي احمدي‌نژاد؟

حالا‌ اين دو موضوع نقيض هم نيستند، چه اشكالي دارد، دوست آقاي احمدي‌نژاد بودن. مگر نمي‌‌گويند من دوست عزيز و از حلقه‌هاي اصلي ياران ايشان هستم پس من هم مي‌گويم احمدي‌نژاد به كسي كه اعتماد داشت مسووليت جايي را سپرد كه به آن اعتقاد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ياالله 22 خرداد 1386
انشالله به سلامتي و مباركا اقاي مشاعي توي همين باغ باش تا صبح دولت تو هم بدمد مال ما مردم بد بخت و بيچاره كه ديده
masume 22 خرداد 1386
salam,dar hich dorei be andazeye in 2 sal be sanate turism dar iran latme vared nashode,ba in raftare gheyre diplomasi be koja miravim khoda midanado bas.vaghti aghaye mashai moshavere raise jomhur bashand digar niazi be doshman nadarim. mosume az alman

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.